We’ll always have PARIS – Birthday trip!

Je verjaardag vieren in Parijs met één van je beste vriendinnen? Een leukere manier om je verjaardag te vieren bestaat er haast niet toch?

Het weekend van 5 en 6 augustus ben ik samen met Toyah naar Parijs geweest. Want op zondag 6 augustus ben ik 27 jaar geworden. En dit wilden we op een leuke manier vieren! En dat is gelukt… Wat heb ik 2 ongelofelijke fijne dagen gehad. Vorig jaar vierde ik mijn verjaardag op Ibiza en dit jaar in Parijs. En ik denk dat ik het een nieuwe traditie noem.. Mijn verjaardag elk jaar vieren op een mooie plek op onze aardbol.

Op zaterdagochtend vroeg zijn wij naar Parijs toe gereden. Een rit waar we door Zwarte Zaterdag behoorlijk tegen op zaten. Maar die alles mee viel. We zijn in één ruk naar Parijs gereden. En goeie tip, we hadden onze auto geparkeerd in een beveiligde parkeergarage in Saint Deniz. Een plaatsje net voor Parijs. We hoefden dus niet die drukke ring van Parijs op, stonden 2 dagen voor 23 euro geparkeerd en waren voor 1,50 pp met de metro binnen 45 min op de Champs Elysees. Hier hebben we lekker een middag gewinkeld. En… Macarons op bij Laduree. Hmm.. Daar moet je echt zijn geweest als je in Parijs bent. Super lekker! En als je de serie Gossip Girl hebt gevolgd, weet je dat ‘Blair’ ook fan is!;)

Na de koffie en macarons bij Laduree, zijn we als echte toeristen met een ‘hop on, hop off’ bus door Parijs gegaan. We waren best wel moe van de heenreis en dit was een lekkere manier om te relaxen en in één keer heel veel moois van de stad te zien. En wat is het toch een mooie stad. We zijn vervolgens uitgestapt bij de Notre Dame. Hiervandaan moesten wij nog een half uur lopen naar ons hotel. Maar we liepen ook al de hele dag met onze trolly te sjouwen.. We besloten dus lekker een fiets taxi te nemen. Ook weer lekker toeristisch. En zo leuk! Een lieve jongen, wonend en studerend in deze stad, trapte zich rot maar vertelde vrolijk over allerlei leuke dingen. Ook maakte hij nog een ‘ommetje’ zodat wij het museum Pompidou  konden zien.

Aangekomen bij ons hotel, vertelde hij dat ons hotel zich niet in zo’n beste buurt bevond. En dat ondervonden we zelf ook al snel. We zaten vlakbij de wijk Montmarte. En ook dat schijnt niet zo’n fijne wijk te zijn. Bij ons in de straat, stonden de prostituees op straat… OEPS! Dit hadden we niet goed gecheckt op Booking.com. Ha ha ha.. Achteraf lachen we er om, maar we besloten meteen wel om die avond mooi een taxi terug te nemen na ons avondje uit, i.p.v. te gaan lopen.  Dat snap je wel! We hebben ons vervolgens lekker opgefrist en hebben savonds gegeten bij Les Derriere en daarna om 12uur geproost op mijn verjaardag bij een secret cocktailbar, Little Red Door. Beiden in de hipste wijk van Parijs, Le Merais! We besloten om niet te laat te gaan slapen, want de volgende dag wilden we fris en fruitig nog een hoop zien en doen. De taxi rond 1 uur terug genomen en lekker gaan slapen. Ons bed lag gelukkig heerlijk!

Die zondag zijn we lekker gaan ontbijten op het grasveld onder de Eifteltoren. We hadden allemaal lekkere kaas, worstjes en brood gehaald. En Toyah had heel lief een flesje Cava uit Nederland meegenomen. PROOST!! Want ik was jarig!!!! We hebben een tijdje heerlijk gepicknickt en zijn daarna naar het museum gegaan om de expositie van Christian Dior te zien. Wauw! Dit was zo’n mooie expositie. We keken onze ogen uit. Echt fanstastisch. Na ons bezoek aan het museum, zijn we onze trolly’s gaan halen in het hotel en hebben we de metro terug naar de auto in Saint Deniz genomen. De terugweg ging iets minder vlot dan heen, we hadden helaas wat file. Maar we zijn weer veilig thuisgekomen. Een birthday trip om nooit te vergeten! En lieve Toyah, bedankt nogmaals voor de lieve cadeaus!!!

Kim

26 jaar oud, woonachtig midden in de Historische binnenstad van Dordrecht.

Sinds 2013 run ik mijn eigen modeagentschap, Van Aalst Agency.

Mijn levensmotto:
Follow your dreams
Kim

About Kim

26 jaar oud, woonachtig midden in de Historische binnenstad van Dordrecht. Sinds 2013 run ik mijn eigen modeagentschap, Van Aalst Agency. Grote passie voor mode. Deze passie deel ik dan ook graag met jullie op het blog ShopaholiekMama! Mijn levensmotto: Follow your dreams